Zespół Szkolno-Przedszkolny w Kamienicy

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 489587
  • Do końca roku: 237 dni
  • Do wakacji: 44 dni

Kartka z kalendarza

Tematyka zajęć 08.06-12. 06. 2020r. Wakacje tuż, tuż

 

 

 

Tematyka zajęć 08.06- 12.06.2020 r. Wakacje tuż, tuż

 

Drodzy Rodzice, 

W tym  tygodniu rozmawiamy na temat wakacji, biwaków i różnych typów krajobrazów. Dowiemy się, czym wyróżnia się krajobraz górski i jakie są jego charakterystyczne elementy (gwara, góral, hala, oscypek, kozica, świstak, niedźwiedź brunatny). Rozwiążemy zagadki dotyczące plaży.Przybliżymy  temat rzeki, tego, jaka jest woda w rzece i kto w niej mieszka, a także tego, jak należy zachowywać się w pobliżu ogniska  co powinniśmy ze sobą zabrać, jadąc na biwak i co można na nim robić.

Doskonalimy umiejętność przeliczania w zakresie 10. Podczas zabaw matematycznych dokładamy, odkładamy, klasyfikujemy, przeliczamy i stopniujemy wielkość w zakresie 10. Podejmujemy próby czytania globalnego wybranych wyrazów. 

 

Dobre pomysły dla mądrych rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:

- Wspólne wyprawy za miasto – zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo podczas kąpieli, wypraw do lasu i przy ognisku. 

- Zabawy utrwalające w pamięci kształt poznanych cyfr: wyszukiwanie przedmiotów zbliżonych kształtem do poznanych cyfry, pisanie cyfr po piasku, kaszy, układanie cząstek warzyw i owoców w kształt cyfry

- Zabawy w wysłuchiwanie poznanych głosek

- Zabawy w wyszukiwanie w wyrazach poznanych liter

- Czytanie książek – opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek.

 

Rozmowa na temat wiersza:

 

Co to jest krajobraz

 Bożena Forma 

 

To widok pól zbożem pokrytych,

 zielonych łąk dookoła. 

To szczyty wysokie, skaliste

 i gładkie tafle jeziora. 

To morza wzburzone fale, 

plaże piaszczyste, szerokie. 

Pagórki pokryte lasami, 

szumiące rzeki głębokie.

 

Pytania:

  1. Co to jest krajobraz?; 

  2. Jakie krajobrazy widzimy na zdjęciach?; 

  3. Który z nich to krajobraz górski?

 

Zabawa masażyk „Wędrówka”

 

Rodzice z  dziećmi siedzą w kole jedno za drugim w odległościach umożliwiających im rysowanie po plecach.

 Recytują wiersz i wykonują rysunki: 

 Wędrujemy raźno w góry, (dzieci palcami obu rąk delikatnie stukając w plecy po obu stronach kręgosłupa od dołu do góry) 

Pod nogami mamy chmury. (od dołu pleców do góry dzieci rysują pętle wzdłuż kręgosłupa) W górze jasne słońce świeci, (w górnej części pleców dzieci rysują linie proste od kręgosłupa na zewnątrz

Nad strumykiem idą dzieci.(dzieci delikatnie uderzają palcami po kręgosłupie od dolnej części pleców w górę)

 

Praca z książką Wycinanki str 48-49

 

 „Liczenie baranów” – zabawa dydaktyczna.

Rodzic ma 10 liczmanów, pudełko, liczby i znaki matematyczne (W 48–49). Mówi, że w zagrodzie jest 10 baranów – wkłada liczmany do pudełka, a dzieci je przeliczają. Następnie wyjmuje np. dwa, ale nie pokazuje dzieciom, ile zostało wyjętych.Układamy działanie: 10 – 2. Dzieci mają za zadanie policzyć, ile jest baranów w zagrodzie. Kolejne działania na odejmowanie i dodawanie wykonują dzieci.

 

 Zabawa dydaktyczna „Co robimy na wakacjach?” 

 

Zabawa z wykorzystaniem Czytanki na stronie 77. 

Dzieci najpierw odczytują tekst wyrazowo-obrazkowy, a następnie odpowiadają na pytania:np. Co dzieci pakują do walizek?

W jakim miejscu będą nocować? W czym będą spać? Co robią nad jeziorem?

 

Dzieci rozwiązują zagadki:

 

W cieniu jego się schowasz,

 kiedy jesteś na plaży, 

a słońce z wysoka bardzo mocno praży. /parasol plażowy/ 

 

Ochroni cię przed wiatrem,

 kiedy jesteś na plaży. 

Poczujesz wtedy jak mocno 

letnie słońce praży. /parawan/

 

 Człowiek za burtą! 

O tam! Widać ręce, głowę!

 Rzucić trzeba prędko, koło… . /koło ratunkowe/

 

 Nie leży na plaży,

 wypatruje oczy. 

Gdy potrzebna pomoc, 

szybko w wodę skoczy. /ratownik/ 

 

Jakie białe ptaki lubią morskie szlaki? /mewy/ 

 

Stoi nad morzem.

 Nigdy nad rzeką. 

Jej światło widać bardzo daleko. /latarnia morska/

 

 Nad morzem ta łódź to jest miejsce pracy.

 Na połów ryb tą łodzią ruszają rybacy. /kuter rybacki/ 

 

Osłuchanie z piosenką Czereśnie i dzieci 

sł. Stefania Szuchowa, muz. Andrzej Banasiewicz

 

 Różowe czereśnie pomiędzy listkami, 

do niskich gałęzi dosięgamy sami. 

Przystawimy sobie drabinkę, stoliczek,

 narwiemy czereśni pełniutki koszyczek. 

Różowe czereśnie pomiędzy listkami,

 do niskich gałęzi dosięgamy sami. 

A wróble się śmieją z kłopotów dziecięcych,

 bo na czubku drzewa czereśni najwięcej. 

Różowe czereśnie pomiędzy listkami,

 do niskich gałęzi dosięgamy sami. 

Takie są dojrzałe, że aż leci ślinka, ćwir – ćwir,

 niepotrzebna wróbelkom drabinka.

 Różowe czereśnie pomiędzy listkami,

 do niskich gałęzi dosięgamy sami. 

Zrobią dzieci kukłę, lecz nie dla zabawki, 

będzie straszyć wróble i odganiać kawki

 

Link do piosenki:https://www.youtube.com/watch?v=NmhXT_qelDM

 

Dzieci podczas śpiewania piosenki  w trakcie czterech pierwszych taktów rysują w powietrzu koła; w drugiej części zwrotki – cztery pozostałe takty – wędrują w dowolnych kierunkach i klaszczą. 

 

Zabawa plastyczna „Na plaży”

 

Dzieci pracują w  Wycinankach na stronie 55.  Wypełniają kolorem kontury rysunku dowolną techniką – farbami, przy pomocy kredek lub wyklejając kontury kawałkami kolorowego papieru itp.

 

Warto obejrzeć:

Wędrówki z mapą- Krajobrazy Polski: https://www.youtube.com/watch?v=fTAKRwHG09I

Bezpieczne wakacje:https://www.youtube.com/watch?v=0iidgRGFl60

 

KRAJOBRAZY POLSKI